Когато говорим за аудио на смартфони, през повечето време на разговора ни се обръща внимание на високоговорителите и това, дали те предлагат стерео изход, добра честота на отговор и дали са поставени правилно. Техните задачи варират от игри, възпроизвеждане на видео и разговори.
Но аудио обработката е важна, за да се получава винаги добър резултат т.е. входния сигнал се взема, обработва се и получения резултат се извежда. Някои платформи са успели да блеснат в тази задача, но Android често се бори с латентност - забавеното изпълнение на този процес. Това драстично ограничава възможността за приложенията, които правят обработка в реално време, но добрата новина тук е, че това изглежда ще се подобри, чрез Android L.
Разбира се винаги ще има малка латентност - все пак отнема време да се вземе проба от аудиото, да се обработи и да се изпълни отново - но целта тук е това да се случи под точката, в която нашите уши и нашите мозъци са в състояние да забележат закъснението.
В момента в някои случаи забавянето при Android може да бъде 200 милисекунди и докато една пета от секундата може да не ви звучи като толкова голяма разлика, то това е достатъчно да се възприеме от мозъка ни като реално време.
Според Глен Кейстън от Google, повторно написаното аудио API в Android L е предназначено да сведе до минимум входната и изходна латентност. Това означава, че в най-скоро време звуковите ефекти в реално време ще бъдат много по-точни.
Виж още: Android L: свалете новата клавиатура, подобрете бързината. Налична превю версия