Нов анализ установи, че от големите технологични гиганти, като Google, Twitter, Amazon и Facebook, Apple събира най-малко лични потребителски данни от своите потребители.

Проучването измерва колко точки данни всяка компания събира от своите потребители и се оказва, че Google оглавява списъка, събирайки общо 39 различни категории данни. Следват Twitter и Amazon, като събират съответно 24 и 23 точки от данните за всеки потребител.

Вероятно изненадващо за някои Facebook, известен с това, че подкрепя проследяването на потребители, се доближава до Apple, като събира само 14 точки. Apple е в долната част на списъка и събира само 12 точки от данни за всеки потребител - това произтича от факта, че компанията разчита много повече на машинно обучение и алгоритми, за да диктува функциите за персонализиране като препоръки за музика в Apple Music и подбрани снимки във Photos.

През 2020 г. Apple стартира App Tracking Transparency (ATT): опция, която предлага на потребителите избор дали желаят да бъдат проследявани в приложения и уебсайтове, собственост на други компании. Facebook яростно се обяви против ATT и подробности от миналата година разкриха, че бързата промяна може да струва на някои социални мрежи около 10 милиарда долара  от приходите им за 2021 г.

Снимка: Unsplash

Виж още: Вграденият браузър на TikTok следи всичко, което пишете