Имате ли съмнения дали Twitter е социален феномен, който се радва на стабилен растеж в популярността? Чудите ли се какво точно е предназначението на микроблог мрежата? Независимо дали смятате, че може да ви е полезна в поддържането на бизнес и лични контакти, или просто не можете да откриете смисъла на тази онлайн услуга, Twitter се развива с или без вас. При 100 милиона нови потребители през 2010 г., микроблог системата доказва, че има място в интернет. При това не само сред хората, които си нямат друга работа. Сред чисто новите абонати на системата през изминалата година можете да откриете Далай Лама, йорданската кралица Нур, Тайгър Уудс, Силвестър Сталоун и дори Шер. Без да броим десетките други знаменитости, които ежедневно и прилежно туитват разнообразни неща. (Можете да видите кой и кога се е присъединил към голямото семейство на Twitter в забавна информативна графика тук.)
Част от успеха на услугата се дължи на смартфоните и таблетите. С бързи темпове те започват да определят новия начин, по който използваме мрежата – постоянно, навсякъде, супер бързо и лакомо. През май Twtter започна да става масово достъпен от мобилния телефон и само за четири месеца отбеляза 62% скок в мобилния трафик. През септември тази година съоснователят на Twitter, Ев Уилямс, обяви, че 16% от всички нови потребителски профили са създадени през мобилно устройство.
Докато Twitter се радва на успешната си година, изследователският център Pew Center изкара данни за това кой и как използва услугата. Оказва се, че тя е най-популярна сред младите хора на възраст от 18 до 29 години, сред малцинствата в САЩ, жените и хората с висше образование. Около 25% от потребителите проверяват Twitter поне два пъти дневно в търсене на новости, а 20% никога не го правят. Ето какво още показва статистиката на Pew Center:
- 72% от потребителите пускат съобщения за личния си живот, хобитата и интересите си;
- 62% публикуват съобщения, свързани с работата им;
- 55% използват Twitter, за да споделят новини и линкове;
- 53% препращат вече съществуващи туитове;
- 40% използват услугата, за да споделят снимки, а 28% - видео;
- 24% публикуват къде се намират в момента.
И може би най-интересното – цели 6% от всички пълнолетни американци вече са в Twitter.