Adblock обяви нова функция, която позволява на потребителите да изпращат пари на интернет страниците, които посещават най-често. Тази функция е предназначена да "революционизира уеб монетизацията", избавяйки мрежата от реклами.

Функцията е част от сътрудничеството с Flattr, услуга, с която потребителите депозират пари, които се разпределят автоматично до уебсайтовете, които участват в програмата. Това е наистина добро решение, но нека бъдем честни, това не е решението на проблемите.

Докато от Adblock Plus казват, че тяхната цел е да "съберат половин милиард долара" за издателите през следващата година, един от последните доклади показва, че публикациите са загубили 22 млрд. долара в приходи от реклами само за първите седем месеца на 2015 г.

Плюс това явно хората са стиснати и Уикипедия е един чудесен пример. „Енциклопедията“ на интернет е безплатна за всички, но Джими Уелс (основателят на Уикипедия) трябваше да моли 3.5-те милиарда потребители на интернет да дарят пари, за да се продължи поддръжката на сайта.

Спонсорираната журналистика в интернет звучи като добро нещо, но реалността е друга. Новият модел на Adblock може да се окаже успешен само за една малка група от сайтове.

 

Прочетете и това: Windows 10 вече е на 300 милиона устройства