От известно време Twitter предлага на потребителите достъп до хаштаг емоджита – символи, които се визуализират като останалите емотикони когато напишете съответстващия им текст в хаштаг. Тази практика се използва за ексклузивните за Twitter Star Wars емоджи символи, а вече и с рекламна цел.

Coca-Cola беше първата компания, която реши да се възползва от хаштаг емоджитата за рекламна кампания. Корпорацията е платила на Twitter за използването на хаштага #shareacoke и символ с две бутилки от напитката. Символът работи като стандартен хаштаг, но вместо текст, потребителите могат да изберат показване на емоджи. Начинанието е част мащабната рекламна кампания Share a Coke, която включва и персонализираните бутилки и кенове с напитката, които вероятно виждате често. Дали Twitter кампанията на Coca-Cola ще бъде успешна и дали ще бъде последвана от подобни инициативи на други брандове, ще разберем скоро.

Знаете ли, че Русия иска да забрани емоджитата, показващи еднополови двойки?