GIF файловете са една от любимите форми на Интернет забавление. В Съединените щати, GIF файловете, а отскоро и Vine клиповете са изключително популярни, а наскоро в Русия стартира друга подобна услуга с уникален подход към създаване на "вирусни" видеа. Coub е руски стартиращ проект, основан през 2012г., който позволява на потребителите лесно да режат, свързват и вграждат видео клипове. Най-добрата страна на Coub е изключително лесното създаване на визуална линия, заедно с която върви продължителен аудио запис. Това позволява на потребителите лесно да генерират игриви, микро-музикални видеоклипове.

Coub е достигнал доста голям мащаб - над 50 милиона уникални посетители на уебсайта всеки месец, в сравнение с 8 милиона по същото време през 2013 година. Налично е iOS приложение, но се работи по Android версия. Coub се използва повече от десктопа, защото то не е съсредоточено в създаването на нови видеоклипове, а в правенето на лесни видео ремикси от съществуващо съдържание.

Компанията отвори първия си международен офис в Ню Йорк, по-рано този месец, а сега бе обявявано, че проекта получава 2.5 милиона долара финансиране, което е добре, имайки предвив сложната бизнес среда в Русия.

"Coub изглежда като GIF, но той е по-добър от GIF, защото Coub притежава звук", казва Антон Гладкобородов, съосновател и главен изпълнителен директор на компанията. "Изключително лесно е да намерите видео и да го отрежете, толкова лесно, колкото Tweet-ването". Уебсайтът на Coub е минималистичен, с един бутон за създаване на нови Coub-ове и поток показващ последните допълнения. Налице е и възможност за избор на канали за следване. Най-популярните coub-ове са еклектична смесица от психеделично изкуство, кинематография и поп културни ремикси от киното и телевизията.

 

с

Основателят на Coub Антон Гладкобородов


Гладкобородов, който живее в Москва, казва, че компанията започва като чисто руски феномен, но сега има милиони посетители, които идват от други части на Източна Европа.

Coub финансиращи обяви днес идват от Viazra Investments, фирма за рисков капитал оглавявана от Лев Левиев и Вячеслав Мирилашвили (ранните поддръжници на VK.com, руският конкурент на Facebook). От години VK успява да изпреварва Facebook и да запазва короната си на най-популярната социална мрежа в Русия. Но в края на 2013 г., инвеститорите и създателите разпродават акциите си и буквално бягат от страната, тъй като контрола на услугата преминава към приближени на руския президент Владимир Путин.

От своя страна ръководителите на Coub казват, че са готови за наистина глобален бизнес. "Русия не е добър пазар. Той е нестабилен", казва Анастасия Попова, маркетинг директор на Coub, пред The Verge. "В Русия се приеха някои нови закони, които правят развитието на цифровия бизнес много, много труден."

 

 


От особено значение е нов закон, който изисква нововъзникващите компании да съхраняват личните данни на потребителите на сървъри, намиращи се на руска земя, което предизвиква опасения за по-голяма намеса от Кремъл. Целият текст на сайт на Coub.com е вече на английски, за да може да се разшири аудиторията и да се избегне правителствената цензура. "Много думи са забранени, дори и за блогъри", обяснява Гладкобородов "Така че ние не използваме руски език в нашия уебсайт." Компанията се надява, че новото финансиране и офис в Ню Йорк ще помогнат на международна експанзия.

"Сега в Русия експериментираме с бизнес модели и опитваме различни начини за монетизиране." От Coub казват, че виждат голямо нарастване на използването в Унгария и Япония, но основният акцент е все още за пробив на американския пазар. "Когато станем популярни в САЩ", обяснява Гладкобородов ", ние ще станем популярни навсякъде."

 

 

Виж още: Giphy е търсачка за GIF анимации

Тагове:
Още от Social