Всички сме се сблъсквали с неразпознаваеми текстове, чието разгадаване би трябвало да докаже на някой сайт, че всъщност сме хора, а не спамещи ботове. Google обяви нова, по-добра версия на системата, която осигурява нечетимите картинки. Тя се казва NoCAPTCHA reCAPTCHA и най-сложното в нея е именно името ѝ. Причината за разработката ѝ всъщност не е затруднението на потребителите, а фактът, че Google са успели да разработят бот, който да решава досегашните CAPTCHA катастрофи в 99.8% от случаите.

NoCAPTCHA reCAPTCHA е провокирана от желанието на Google да няма бот, който да реши загадките, като в процеса компанията значително улеснява попълването за хората. С новата версия човек просто трябва да кликне чекбокс, в който пише I'm not a robot. Това кара Google да направи няколко проверки, които минават през "двигател за анализиране на риска", който определя дали сте човек или не.

 

 

Ако noCAPTCHA реши, че сте човек, всичко е готово и директно продължавате деня си, лишени от удоволствието на размазаните снимки и китайските йероглифи, които трябва да превърнете в цифри и латински букви. Съществува и възможност системата да реши, че не сте човек, което все пак ще наложи да попълните традиционна CAPTCHA. Има и по-напреднал неин вариант, в който трябва да изберете правилното изображение от няколко възможности, което би улеснило силно мобилните потребители.

 

 

Продуктовият мениджър за noCAPTCHA Винай Шет казва пред TNW, че чекбоксът наистина звучи като нещо просто, но всъщност зад него се крие "високо ниво на софистикация". Двигателят за анализ на риска наблюдава поведението на потребителя преди, по време на и след кликването на чекбокса, с което определя човечността му. Това става благодарение на факта, че двигателят "използва машинно учене, което предприема множество стратегии и изучава поведението на нормалния потребител, така че при следващата среща с истински човек знае за какво да гледа".

Технологията, както обикновено е с новите неща, все още ще е достъпна за малка част от потребителите. Много други ще виждат просто традиционна CAPTCHA, която обаче ще учи потребителските им навици, за да заработи новата система по-добре.

Тагове:
Още от Social