Търговията с огнестрелни оръжия във Facebook и Instagram е масова и опасна практика. Снимките достигат до всички потребителите, включително тези под 18, а развоят на продажбата не може да бъде предсказан. Голяма част от оръжията отиват в ръцете на хора, които нямат разрешителни.

В отговор на редица неправителствени организации, Facebook налага по-строги мерки срещу търговията с огнестрелни оръжия в рамките на всички свои платформи (включително Instagram). Постовете със снимки на оръжия вече ще достигат само до потребителите над 18 г., а администраторите на страници, споделящи търговски съобщения, ще получават предупредителни съобщения с цитати от щатското законодателство. Сайтове като Craigslist, например, забраняват търговията с оръжия напълно.

Върху Facebook се оказва известен натиск в тази посока, но Марк Закърбърг и компания не го намират за наложително. Прочетете повече по темата във Forbes.