Миналия месец Flickr разшири обхвата на услугата си Wall Art, като започна да я предлагa в цял свят. Освен това компанията започна да предлага и принтове на снимки, правени от професионалисти и качени под Creative Commons лиценз. Идеята на проекта Wall Art първоначално беше да даде лесен начин на фотографите да изкарват пари от снимките си. Проблем се появи, когато стана ясно, че Yahoo, собственикът на Flickr, ще задържи всички приходи от продадените принтове на снимки, качени под Creative Commons лиценз.

Въпреки че не нарушава условията на лиценза, този ход разгневи много потребители. В отговор на това Flickr обяви, че маха работите, качени под Creative Commons от услугата. В свой блогпост компанията коментира, че "чува и разбира притесненията" на потребителите. Flickr допълва още, че ще "работим с Creative Commons, за да върнем програми, които да работят по-добре с ценностите на общността ни".

Потребителите ще продължат да имат възможността да поръчват принтове от собствените си снимки, както и такива на лицензирани артисти от Flickr Marketplace. Всъщност ситуацията, в която изпадна Flickr, има доста логични обяснения. На първо място е нуждата за сайта да създаде инструменти, с които да се конкурира с услуги като 500px, които набират все по-голяма популярност. Друг факт е, че услугата, която стартира през 2004 г., трябва да внимава как се конкурира, тъй като проблемите около програмата Wall Art показват, че потребителите на Flickr не са там, за да продават снимките си. Привлекателното в услугата е по-скоро участието в различни общности, част от които съществуват от години.

Кои са вашите любими фото услуги? Отговорете в коментарите.

 

Прочетете: Креативни коледни фото идеи

Тагове:
Още от Social