Ако фотографията за вас се изразява в нещо повече от лавина от селфита във Facebook, то е силно вероятно да използвате Flickr. Фотографската платформа, която Yahoo поддържа от повече от 10 години, обаче въвежда много ключова промяна в правилата си. Компанията ще продава принтове на около 50 млн. снимки с Creative Commons лиценз, като никаква част от приходите няма да отиват при авторите им.

Платформата разполага с над 300 млн. снимки, които са качени с Creatve Comons лиценз, който позволява свободното им ползване при определени условия. Част от тях са лицензирани с условието да не се използват с комерсиална цел, като кадрите, които Yahoo ще продава са с по-свободен лиценз, в който тази клауза отсъства. Освен Creative Commons фотографии, компанията ще използва и други подбрани снимки, качени в платформата. Разликата е, че авторите на тези подбрани кадри ще получават 51% от реализираните продажби, докато приходите от свободните кадри ще отиват изцяло при Yahoo.

Със смяната на политиката си Yahoo не нарушава никакви правила или закони, но този ход губи доверието на огромната общност от фотографи, която представлява Flickr. Съоснователят на Flickr Стюарт Бътърфилд коментира пред Wall Street Journal, че приходите от промяната едва ли ще компенсират загубеното доверие. Все пак сред потребителите има и такива, които се радват на допълнителното внимание, което произведенията им може да получат.

Ако използвате Flickr и не искате вашите кадри да се използват с комерсиална цел, можете да смените лиценза им. Той трябва да е Creative Commons non-commercial, а ако искате да забраните всякакво използване, просто използвайте All Rights Reserved. Това за съжаление няма да спре само Yahoo, а и всяка друга организация, включително и неправителствени организации, да използват снимките ви.

Услугата Flickr Wall Art е вече достъпна в целия свят

Тагове: