Във Франция забраниха на новинарите да използват думите „Facebook” и „Twitter” в ефир. Единственото изключение от табуто е новина, която е свързана с двете социални мрежи. Това означава, че медиите вече не могат да призовават в ефир зрителите и слушателите си „да ги следват в Twitter” или „да се присъединят към страницата им във Facebook”. Решението идва като опит да се спре нерегламентираната реклама на Facebook и Twitter. Още през 1992 г. във Франция е приет закон, който забранява популяризирането на търговски предприятия в новинарските програми. Според Кристин Кели, говорител за Висшия съвет по аудиовизия (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel – регулаторния орган на Франция), споменаването на имената на социалните мрежи в телевизионния и радио ефир им дава нечестно предимство пред по-малките им конкуренти, които се борят за място под слънцето. „Ако позволим споменаването на Facebook и Twitter в ефир, това е като да отворим кутията на Пандора – други социални мрежи ще започнат да се оплакват, питайки „защо не нас?”.

 

Тагове:
Още от Social