Google не веднъж е демонстрирала желание да прави сериозни промени по някои от основните механизми на съвременния уеб. Наскоро писахме, че ICANN отказа на компанията от Маунитин Вю опцията за домейни без окончание.

Новата идея на Google се нарича AdID и има за цел да каже довиждане на кукитата. Повечето потребители не харесват "бисквитките", тъй като в даден момент те започват да забавят браузването, особено на по-стари системи. AdID, от своя страна, е централизирано решение, от което би трябвало да могат да се възползват както потребителите, така и рекламистите и рекламодателите. Платформата позволява на посетителите на даден сайт да знаят кой стои зад рекламното съдържание, а маркетолозите могат да таргетират и следят своите кампании по-подробно.

Google обещава, че платформата е напълно анонимна и няма за цел да помогне на рекламния бизнес на гиганта, но това не разсейва съмненията на потребителите. Много от тях смятат, че подобни технологии трябва да се контролират от организации, които не развиват рекламен бизнес. Какво е вашето мнение?