Google стартира нова съвместна инициатива в Европа, която има за цел да "подкрепи висококачествената европейска журналистика чрез технологиите и иновациите." В изказване на медийната конференция на Financial Times в Лондон, президент на Google за стратегическите партньорства, Карло Д‘Асаро Биондо, представи Digital News Initiative (DNI) в партньорство с редица престижни издатели, включително The Guardian и Financial Times (Великобритания), El Pais (Испания), Les Echos (Франция), и Die Zeit и FAZ (Германия).

 

Сътрудничеството ще работи в три области:

 

Развитие на продукта: Работната група от издатели ще се формира, за да се "проучват продуктовите разработки, насочени към увеличаване на приходите, трафика, както и ангажиране на аудиторията", казва Д‘Асаро Биондо.

Обучение и инвестиции за научни изследвания: Екипът на „Google News Lab” ще работи, за да представя повече ресурси за обучението на редакциите. От Google заявят, че са създали програми във връзка с Европейския център по журналистика, Глобалната редакторска мрежа и Международната новинарска медийна асоциация, наред с други организации.

Google също се съюзяват с Ройтерс Института в Оксфорд, за да "създаде най-дълбоката и най-пълна представа за това как консумацията на новини се развива в Европа," добавя Д‘Асаро Биондо. Също така има и нова субсидирана програма, насочена към академичните институции, предназначена да помогне на изследователските фондове в "изчислителната журналистика."

"Иновационни" инвестиции: Google заяви, че през следващите три години ще се инвестират 150 милиона евро, за да се подкрепят „иновациите в цифровата журналистика в Европа."

 

"Криворазбраните":

Съотнасяйки "радикалните" промени, които се прилагат в рамките на медийната индустрия, Д‘Асаро Биондо отбелязва, че докато намеренията на Google до този момент са били добронамерени, са правени и някои грешки.

"Твърдо вярвам, че Google винаги е искала да бъде приятел и партньор на новинарската индустрия, но аз също приемам факта, че сме направили някои грешки по пътя", казва той.

Д‘Асаро Биондо също така добавя, че чувства, че ролята на Google в новинарската индустрия е "често криворазбрана" и "понякога декларирана невярно."

Има около 65 000 издатели регистрирани в Google News днес, макар и тези медии да могат да изберат дали техните статии да са индексирани, или не. Малцина се отказват. Google не играе решаваща роля за привличане на трафик към новинарски медии, но същите тези медии искат да имат по-голям контрол и решаващо мнение.

Пълните последици от това ново сътрудничество, няма да бъдат известни още известно време, но си струва да отбележим кога са въведени, за да направим съпоставка след време. Google трябва да се доближи повече до европейските медии, ако иска да подобри имиджа си в Европа.

 

Прочетете още: ЕС готви дигитален закон, с който да упражнява по-строг контрол над американски компании