От днес Google стартира кампания по редизайн на услугите си, която ще продължи няколко месеца. Първите големи и забележими промени са две – стартовата страница е по-изчистена и по-подредена (логото е смалено, всички линкове са разпределени в долната и горната част на екрана) и лентата за управление вече е черна. Целта на трансформацията е да подобри работата на потребителите, а от Google разкриват, че трите принципа на редизайна им са „фокус, гъвкавост и лекота”. „Фокус” описват от компанията като възможността потребителят да се концентрира върху онова, което търси, или върху услугата, с която работи. През идните месеци ни очаква почистваща акция (спрямо ненужни дизайнерски и функционални елементи) във външния вид на продуктите на Google, както и някои нововъведения като по-ярки цветове за бутоните и скриващи се навигационни бутони. „Гъвкавостта” предполага „постоянно визуално изживяване”, независимо от това върху какво устройство използвате Google (мобилен телефон, компютър, таблет, лаптоп и др.). „Лекотата” ще дойде по отношение на простотата на дизайна, зад която ще се крие мощта на най-новите уеб технологии като HTML5 и WebGL, както и от оптимизацията за всички браузъри.

 

Ако трябва да преведем официалното съобщение на Google на разбираем език, през следващите месеци компанията ще изчисти външния вид на продуктите си и ще ги оптимизира. Промените вече стартираха, така че очакваме да споделите с нас какви новости в изгледа на Google вече забелязахте.

 

Тагове: