Google – търсачката, която ни дава прозорец към целия свят. Нужни са няколко (понякога и по-малко) ключови думи и тя ще ни залее с информация. Ех, Google, обичаме те – давашни всичко, което търсим. А какво всъщност търсим ние, българите?
Днес, Google обяви своя годишен голобален Zeitgeist анализ, който обхваща цялата 2013 и това какви личности, теми, събития и места са били от интерес за хората по цялото земно кълбо. За първи път са обявени резултати и за България. Zeitgeist произхожда от немски и означава „духът на времето“ и е 13-тият годишен анализ на Google, базиран на повече от трилион търсения по света през цялата година. Класацията включва повече от хиляда топ 10 списъка в категории като поп култура, спорт, музика, политика, новини и други и дава уникална перспектива най-горещите събития и теми, които са представлявали интерес за българите.
Изненади от търсенията в България през 2013 година...по-скоро липсват. Най-много сме се интересували от сериали, телевизионни шоу продукции и реалити формати. Интересуваме се „какво е любовта“, „как да отслабнем“ или „как да станем богати“. Песента, която сме търсили най-много през 2013 година е...Gangnam style. Ако говорим за спорт, явно най-много харесваме тенис, бокс и футбол.
В световен мащаб:
• Nelson Mandela • Paul Walker • iPhone 5s • Cory Monteith • Harlem Shake
• Boston Marathon • Royal baby • Samsung Galaxy 4s • PlayStation 4 • North Korea
Ако говорим за събития, най-много сме се вълнували от две неща - политика и красота. „Избори 2013“ заема първо място в списъка с най-търсени събития, а веднага след това е „Мис България 2013“. Топ 3 се допълва от притеснението ни за „Земетресение“. Най-търсените песни от нас са „Gangnam style”, „Harlem shake” и...„Azis – Evala”. Пълната класация можете да намерите тук.