Според съобщение на редактора от списанието Wired - Мат Хенън, именно техническата поддръжка на компанията Apple е помогнала на група хакери да проникнат в компютъра му. Най-интересното в историята е, че необходимите данни са били получени чрез банална техническа поддръжка на Apple. Информацията се потвърждава както от сътрудниците на Apple, така и от самите хакери.

Стана известно, че персоналният компютър MаcВook, таблетът iPad и смартфонът iPhone са били свързани към "облачната" услуга на компанията Apple - iCloud. Именно чрез нея, зложелателите са успели с помощта на стандартни инструменти да изтрият цялото съдържание в трите мобилни устройства. След изтриването на информацията хакерите разбили и туитър акаунта на бедния журналист, който отдавна бил свързан към блога Gizmodo (бившото работно място на Мат Хенън). На споменатия акаунт, към който са били навързани около 400 хиляди потребители, хакеритe са публикували оскърбителни и расистки съобщения, тъй като се явяват членове на групировката Clan Vv3. Добрата новина е че, след известно време достъпът до туитър акаунта на Мат Хенън и блога Gizmodo са му били възстановени в пълен обем.

Тук е мястото да споменем, че интернет услугата iCloud позволява на своите потребители да копират информация, която е съхранявана на всяко устройство с марката на Apple, в специално изолирано място в „облака". Освен това гореспоменатият сервиз позволява и възможност за определяне местоположението на откраднато устройство, отдалечено блокиране и изтриване на всички данни. Изхождайки от историята с този журналист, може да се направят два основни извода.

Първият - компанията Apple трябва сериозно да се замисли над безопасността на потребителите, използващи облачните услуги в качеството на хранилище за важна информация. Второ - не бива да смесваме развлечението и обичайните си потребителски нужди със сериозната работа. Или с други думи казано - трябва да разграничаваме степента на важност на информацията и да не я „хвърляме" просто така в интернет.