В последните няколко години израза "гугълни го" ("google it") стана част от ежедневната лексика, макар все още да няма място в официалния лексикален речник на БАН. Обикновено потребителите имат предвид именно търсене с Google, тъй като пазарният дял на търсачката от Маунтин Вю и без това е огромен. 

Microsoft обаче не спира да прави опити да се превърне в сериозен конкурент на Google. Използването на този израз може да ви се струва потенциален проблем, но Адам Сон от Microsoft споделя, че компанията няма нищо против него. Според него най-важното за всеки продукт е неговото качество, а не това какъв глагол използват потребителите, за да индикират използването му. Сон дава за пример общото наименование "Kleenex" за всички мокри кърпички на американския пазар. Същото откриваме и в България с изразите "джип", "ксерокс" и "елка"

Все пак, предполагаме, че сянката на Google в глагола за търсене не е толкова приятна за Microsoft, колкото Сон се опитва да ни убеди.

 

Още от Social