Интернет - мястото, където можем да намерим информация за буквално всичко, което ни интересува, и без което съвременният свят едва ли би могъл да съществува в този си вид. В Мрежата може да се открият безброй интересни факти за какво ли не, но всъщност самият интернет е благодатна почва за създаването на много интересни рекорди. Ето няколко от тях:

 

 

 

 

 

Най-големият брой последователи в Twitter - Лейди Гага

 

Прощавай, Бийбър, но Гага печели! Може би за мнозина ще бъде изненада, но кралицата на поп чартовете е номер едно в Twitter със своите близо 27 милиона последователи (информацията е от август 2012). Джъстийн Бийбър със своите „само" 25 милиона остава доста по-назад. Също така в Топ 5 класацията влизат и Кати Пери (23 милиона) и Риана с малко над 22 милиона последователи. Чак на шеста позиция се намира американският президент Барак Обама с „нищожните" 17 милиона, който е и едва вторият мъж в челната десетка.

 

 

 

Най-много гледания в You Tube - Джъстийн Бийбър

 

Тук вече едноличен „господар" е Бийбър, който оглавява Top Of The Pops на YouTube със своите 770 240 040 гледания на хита си Baby (проверено вчера на обяд). Ако става въпрос за деца, то най-популярен клип за всички времена е Charlie Bit My Finger с 478 436 912 гледания (от вчера).

 

 

Най-старият сайт - Symbolics.com

15 март 1985 г. Symbolics Computer Corporation влезе в историята в качеството на първия домейн, регистриран в света. През тази далечна година на света е имало само 5 уебсайта. В момента са регистрирани над 192 милиона домейна и налице са над 2.1 милиарда потребители на глобалната мрежа в целия свят, основно в Азия. Symbolics.com е била продадена от собствениците си през 2009 г. и в момента там може да намерите куп безполезна, но все пак интересна информация.

 

Най-дългото име на домейн - Llanfairpwllgw-yngyllgogerychwyrndrobwll-Llantysiliogogogoch.com

 

Технически името на един домейн може да съдържа до 63 символа (без субдомейните или суфиксите). Най-дългото име на домейн изглежда така: http://thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com/.. На второ място е домейнът http://abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com/, където се намира безплатната електронна поща за хора, които искат да подразнят член от семейството, шефа си или всички останали на света, които имат „наглостта" да им пращат електронна поща. Но според Гинес победител е домейнът Llanfairpwllgw-yngyllgogerychwyrndrobwll-Llantysiliogogogoch.com, който е уебсайтът на действителен град в Уелс.

 

 

Най-високата уебкамера в света - връх Еверест

 

Че къде другаде? След като това е най-високата точка на нашата планета, съвсем нормално е именно там някъде да се намира и най-високо разположената уебкамера в света. Тя е разположена на планината Кала Патар и ще предава поточно образи с висока резолюция на връх Еверест, към който се открива страхотна гледка от мястото, където е инсталирана камерата. Самото устройство работи на височина 5643 метра, а за захранването му с електрическа енергия се грижат няколко соларни панела, които са инсталирани наблизо.

 

 

Най-големият трансфер на данни в интернет - кралската сватба

 

Когато на 29 април 2011 принц Уилям се ожени за Кейт Мидълтън, сякаш целият свят гледаше тяхната сватба. Според експертите церемонията е била наблюдавана от не по-малко 2.5 милиарда човека онлайн, превишавайки броя на зрителите на Световното по футбол от 2010 година. Търсачката Yahoo е фиксирала 40 000 търсения в секунда за това видео.

Но хората не са гледали само видеото, те активно са очаквали и всякакви новини относно сватбата на кралското семейство в различни сайтове. Статистическите данни сочат 5 милиона гледания на страниците в минута в пика на популярност, което е превишило рекорда около смъртта на Майкъл Джексън. Във Facebook 6.8 милиона души са отбелязали кралската сватба чрез обновяване на статуса си в течение на 24 часа, в резултат на което новите статуси са получили общо около 94 милиона коментара. Ако меденият месец на кралското семейство бе предаван онлайн, вероятно интернет би рухнал тотално в резултат на огромното претоварване на сървърите.

 

 

 

Най-скъпото име на домейн - Insure.com

Ако предполагате, че сексът продава най-много, помислете още малко. Най-добрият начин за честно отнемане на парите на населението са застраховките. През 2006 г. сайтът Insure.com зае първо място по цена - $16 милиона, изпреварвайки предишния рекордьор Sex.com с неговата цена от $14 милиона, заработени при продажбата му през 2010 година. Fund.com и Porn.com заемат челни позиции, но за най-голям печеливш в този списък може да се отчете Farm Bureau, който е продал FB.com на Facebook за $8.5 милиона.

 

 

Най-големият брой лайкове във Facebook за 24 часа - Oreo или Lil Wayne?

 

Това е започнало като глупав рекламен трик за бисквити. През февруари 2011 г. популярната бисквитена компания Oreo обяви кампания за най-голям брой лайкове във Facebook за едно денонощие, с която целеше да попадне в книгата на Гинес. И на 16 февруари черно-бялото лакомство действително стана рекордьор в резултат на получените 114 619 лайка за 24 часа. Само че победата на Oreo малко „понамирисва", тъй като рапърът Lil Wayne също е искал този рекорд, приканвайки своите фенове да лайкват. Само след един ден рекордът на Oreo е бил разбит с 588

243 лайка, които Lil Wayne е набрал в своя статус. Това предизвикало широк отзвук по целия свят, но Комисията за рекордите в Книгата на Гинес е игнорирала новия рекорд, който не бил оформен по съответния начин. Така че Oreo все пак получава своята награда въпреки уверенията, които дава уставът на Гинес, а именно:

„Всички категории са отворени за обществеността и всеки, който желае, може да се опита да постави свой собствен рекорд, регистрирайки се на www.guinnessworldrecords.com/apply.

...Да, ама не!

 

Още от Social