Твърде вероятно е да не сте чували за App.net. Социалната мрежа използва класическата концепция за микроблогинг, позната ни от Twitter, но, за разлика от всички актуални социални услуги, не разчита на реклами, за да се финансира. Как тогава работи? Чрез членски такси. Потребителите плащат 50 долара на година, за да използват чиста и напълно фокусирана върху съдържанието социална платформа. Преобладаващата част от анализаторите смятат, че този модел е твърде остарял, за да работи в наши дни, когато интернет потребителите на са склонни да плащат за използването на уеб базирани услуги.
Наскоро създателят на App.net сподели, че платформата вече има почти 20 000 потребителя. Именно затова членската такса вече е 36 долара, вместо 50 долара. Добавена е и месечна такса от 5 долара, която позволява да изпробвате App.net.
Макар това да изглежда като успех, истината е, че повечето потребители на платформата просто искат да експериментират, докато преобладаващата част от постовете идват от малка група. Проблемът на платена услуга, която разчита на голяма база от потребители е, че е възможно тази база никога да не се образува.