Социалният експеримент на Facebook бе причина за сериозно недоволство от страна на потребителите на социалната мрежа. Бързо след като го сподели, социалната мрежа побърза да се извини за случилото, макар това да не даде сериозен ефект.

Наскоро OKCupid, най-големият сайт за запознанства в света, обяви, че също провежда социални експерименти с цел подобряване на услугите си, макар те да не са толкова крайни като тези на Facebook. Крисчън Рудър споделя в блога на социалната мрежа, че "ако използвате интернет, вие сте част от стотици експерименти по всяко време, така работят сайтовете". Всички експерименти на OKCupid се докладват на потребителите след като приключат, но администраторите рядко информират таргетираните субекти предварително.

В един от тях OKCupid установява, че определянето на двама души като подходящи един за друг повишава шанса те да започнат връзка, дори действително да имат изключително нисък процент съвпадения. Прочетете подробната статия на сайта на OKCupid.