Вчера стана ясно, че европейските регулаторни органи ще разследват Facebook заради странния социален експеримент с настроенията и емоциите на хората, а днес се появи и официално извинение от страна на социалката.
Главният оперативен директор на Facebook Шерил Санберг се извини за лошото комуникиране на експеримента, който беше направен върху около 689 000 потребители без тяхно знание.
"Това беше част от проучванията, които компаниите правят, за да тестват различни продукти, и това е всичко. Лошо беше комуникирано", каза тя в Ню Делхи. "И заради тази комуникация ние се извиняваме. Никога не сме искали да ви ядосваме".
Напомняме, че Facebook е направила малки промени в съдържанието, което около 689 000 потребители виждат в ограничен период от време. Статусите, натоварени с по-сериозно емоционално съдържание, без значение дали позитивни или негативни, са били скривани, за да се анализира как отсъствието им влияе на настроенията на потребителите. Експериментът се е състоял през 2012 година.
Да обобщим: Facebook се извини за "лошото комуникиране" на експеримента т.е. не се извинява, че той е проведен, а за начина, по който резултатите и използваните методи са представени на публиките.
Вижте: Британските потребители на Facebook вече могат да избират между 70 пола