Припомнихте ли си първия ви туийт? Разбрахте ли, че поредният експеримент на Twitter е свързан с броя на потребителите, които са видели публикуваното съобщение? Със сигурност социалната мрежа търси промени, които да насърчат потребителите да бъда по-активни.

 

Според данни на Twopcharts, сайт, следящ активността на потребителите в Twitter, около 40% от акаунтите, които се регистрират всеки месец (около 20 млн.), публикуват поне по едно съобщение в рамките на първите си 30 дни. В тази статистика не влизат акаунтите, които са блокирани или изтрити. Twopcharts обясняват, че през следващата година само четвърт от тези регистрации ще останат активни. Тази новина показва най-сериозния проблем, пред който е изправен Twitter – невъзможността да се запазят новите потребители и факта, че социалната медиа не успява да монетизира достатъчно добре семплия и бърз начин на употреба. Разбира се, Twitter предлага насочени реклами, но все пак – колкото повече активни потребители, толкова по-добре. Компанията може да облъчва и пасивните посетители, които само четат тийтовете, но приходите идват само в момента, в който хората взаимодействат с рекламата.

 

Според статистиката на Twopcharts са регистрирани 1.5 млрд. акаунта в Twitter. От тях 955 млн. се използват и до днес, а само 13% са пуснали ново съобщение в рамките на последните 30 дни. Интересно е, че според Twitter месечните активни потребители в сайта са около 241 млн., но от социалната мрежа слагат в тази графа и хората, които просто влизат с регистрацията си в сайта – не е нужно да са пуснали туийт. Данните разкриват и още нещо. Новите потребители не са толкова активни, колкото тези, регистрирани в периода 2006-2011 г. Около 25% от регистрираните през 2008 г. потребителите са активни и до днес, а от тези през 2012 – само 10.7%. Почти половината регистрации, направени през 2014 г, са премахнати от Twitter. Основната причина е, че са създадени с цел спам. През 2012 г. процентът на тези регистрации е бил около 28.

В какво се превръща Twitter