През ноември Yahoo сключи сделка с Mozilla, която очевидно влияе добре на търсачката на компанията. Според това споразумение потребителите на Firefox в САЩ виждат резултати от търсене от Yahooo вместо от Google, освен ако не променят ръчно настройките си. Това е причината търсенията на Yahoo в САЩ да са се повишили от 8.6% в средата на ноември, до 10.9% само два месеца по-късно. Данните са на StatCounter, цитирани от CNET.
Според анализаторите това е най-високата стойност, която Yahoo е виждала от пет години насам. В същото време Google изпитва спад до 74.8%, спрямо 77.3% два месеца по-рано. Добри новини и за Bing на Microsoft, която пораства от 12.1% през ноември до 12.4% през януари. Най-добрата новина за Yahoo всъщност е, че не отчита спад през януари.
Много хора, а и известно количество логика, предполагаха, че потребителите бързо ще сменят настройките на браузъра си и ще използват отново Google. Това обаче явно не се случва, тъй като Yahoo има 0.5% увеличение в първия месец на тази година спрямо декември.
На фона на тези новини за Yahoo остава само въпросът, колко ѝ струва това увеличение на търсенията. Известно е, че част от приходите от тези търсения отиват в Mozilla, като цифрите със сигурност не са малки. Този извод си правим от факта, че 90% от приходите на компанията през 2012 г. идват от Google, които плащат за всяко търсене, минало през Firefox, макар че в онзи случай сделката е глобална, докато с Yahoo е само за американския пазар.
Коя търсачка предпочитате да използвате вие? Споделете в коментарите.
Прочетете: Бавно, но славно: Мариса Майер вдига Yahoo на крака