Напиши думата, която търсиш и натисни Enter

Имах удоволствието да присъствам на официалната премиера на Redmi Note 13 серията, която се проведе в Букурещ. По традиция технологичните журналисти получаваме устройствата малко по-рано, за да имаме време да се запознаем с тях и вече да сме си изградили мнение, когато стане време останалият свят да ги види.

Такъв беше и случаят сега, затова успях да документирам част от събитието и пътуването около него с Redmi Note 13 Pro 5G. Днес ще си поговорим за това какво ни предлага камерата на смартфона.

Преди всичко нека уточним с какво точно разполагаме. Тройната конфигурация на гърба се състои от 200MP основна камера, която е оптично стабилизирана (OIS), 8MP ултраширокоъгълна камера и 2MP макрообектив.

Започвам с няколко кадъра от столичното летище, които имат за цел да демонстрират как изглеждат снимките през всяко едно от предварително зададените фокусни разстояния. Те са 0.6х, 1х, 2х и 4х.

За мое огромно удовлетворение на широкоъгълния кадър не се наблюдават изкривявания по ъглите, така нареченият fish eye ефект. 1х, който представлява стандартният изглед през камерата, очаквано има най-много детайли, но съм впечатлен и от нивото им в 2х и 4х, особено като се има предвид, че това не е флагман.

Този кадър по време на полет е една идея по-предизвикателен за камерата, защото е правен в движение. Въпреки това няма никакви видими следи от това като замъглени участъци. Дотук всичко изглежда супер.

Оттук започват нощните кадри, които съм сигурен, че са от определящо значение за немалка част от хората. Тези два са в по-тъмна среда, като при първият имаме насочена светлина (освен прожектираният запис), което дава възможност за повече детайли и по-малко шум. Вторият е в тъмно помещение с малко осветителни тела и това веднага се отразява. Прави впечатление, че фокусната точка се свива (не беше търсен ефект), което не е толкова лошо, защото пък така получаваме по-наситен боке фон около нея.

Следващите две снимки са малко по-различни, защото имаме силно осветена част в иначе тъмна среда. В опита си да фокусира екрана на първата, камерата не може да улови и движещия се човек на място. На втората също има движение, този път върху самия екран, и отново виждаме, че това води до пикселизиране на подвижните елементи. Това е нормално, защото тук изискваме наистина много от конфигурацията и такива сценарии са трудни дори за най-високия клас телефони.

За финал направих и няколко снимки с нощния режим пред хотела, като фокусните разстояния са 0.6х, 1х и 2х. Тук широкоъгълният кадър предлага по-студени цветове и най-голямо количество шум. Този тип нощни снимки обикновено са най-слабата страна на повечето смартфони, така че няма изненади, дори е добър показател за качество, че уличната лампа не е „избухнала“ в светлина. 1х и 2х предлагат по-топла картина и детайлност. Неяснотата около сградите идва от мъглата, а не от камерите.

Генерално всички кадри, направени с Redmi Note 13 Pro 5G, съществуват в скалата от „достатъчно добри“ до „страхотни“. Впечатляващо е колко добре се справя смартфонът, като вземем предвид и че е позициониран в средния клас. Слоганът на серията е Every shot iconic и мога да потвърдя, че Pro моделът отговаря на това описание, доколкото е възможно.

 

Вижте още: Xiaomi представи Redmi Note 13 серията и няколко интересни периферни устройства