Предполагам, че няма да ви разкрия някаква огромна тайна, ако ви кажа, че днес най-бързо развиващият се софтуер е този, който се прави за мобилни устройства като смартфони и таблети. Но правенето на пари по този начин може да бъде сложно нещо.

Ако сте създали мобилно приложение или игра, то опциите за печалба са няколко: или добавяте реклами, или правите софтуера платен, или пък създавате така наречените „вътрешни покупки в приложението“ (In-App purchases).

 

Добавянето на реклами е опция, но някои са толкова досадни, че за хората, които са изтеглили приложението ви, то най-вероятно ще стане изключително смущаващо преживяване. Все пак, това не означава, че рекламите са нещо лошо, но те трябва да са позиционирани правилно и да не се включват автоматично на цял екран при всяко първоначално отваряне. Защо? Защото отнема много усилия на вашите потребители да използва пълноценно функциите на приложението ви и много малко усилия, за да го изтрият! Ако не обърнете внимание на това, ще загубите много хора и те най-вероятно няма да се върнат повече.

Да направите приложението си платено е решение за сигурна печалба, но тя ще бъде еднократна и ще трябва да разчитате на повече и повече потребители, а спечелването им не е лека задача. Софтуерните магазини на Apple, Google и Microsoft са толкова препълнени от алтернативи, че една грешна стъпка от ваша страна и потребител „Х“ повече няма да се върне, а и той няма да ви препоръча на приятелите си.

Така че при варианта с началната такса за ползване, вие трябва да сте сигурни, че предлагате уникален продукт, който има нещо повече от конкуренцията. Разбира се вие трябва да поддържате висок стандарт и да правите периодични обновявания, за да не изоставате от конкуренцията.

Като че ли вътрешните покупки в приложенията (In-App purchases), се наложиха като най-сигурен модел генериращ приходи. При него добавените от вас екстри, могат да се таксуват за малки суми, с които да си гарантирате средства, които ще ви послужат за по нататъшно развитие и подобряване на приложението ви. Но и при този модел има „подводни камъни“, защото веднъж изтеглили приложението, хората ще трябва да видят истински смисъл в добавените екстри, за да платят за тях, а добре знаем, че потребителят по-скоро е склонен да не плащат допълнително. Тук всичко отново опира до качеството, което вие предлагате.

 

d

Ето и няколко препоръки, какво е добре да спазвате, за да привлечете повече хора към приложението си?

 

Достъпност – Ако сте решили приложението ви да бъде платено, независимо дали ще има първоначална такса, или „вътрешни покупки“, то е добре да помислите за цените, които ще сложите. Със сигурност една по-висока цена автоматично ще отблъсне потребителя, така че се ориентирайте към нещо по-приемливо.

Полезност – В крайна сметка, за да създадете приложение или игра, трябва първо да сте обмислили сериозно неговата полезност и смисъл. Потребителите днес са крайно взискателни и споменатото по-горе изобилие от алтернативи, директно ви поставя задачата да измислите нещо по-добро.

Лесна усвоимост – След като имате идея и сте решили да я реализирате в мобилно приложение, то следващата стъпка е да направите процеса на използване достатъчно интуитивен и лесен за усвояване. Само се замислете, дали искате да използвате дадена услуга, чрез сложна плетеница от действия и менюта и ще си отговорите на въпроса, „Защо трябва да направя приложението си лесно за използване?“.

 

 

От коя мобилна платформа да започна (Android, iOS, Windows Phone)? - четете на страница 2

От коя мобилна платформа да започна (Android, iOS, Windows Phone)?


Отговора на този въпрос може да бъде „И от трите!“, но по-разбираеми причини не всеки разработчик има възможността (средствата) да направи дадено приложение достъпно едновременно и за трите най-популярни мобилни операционни системи. Все пак това е най-добрия вариант и само може да спечелите, тъй като се докосвате до много по-широк кръг потребители. А и реално поддръжката на повече ОС, автоматично ви изгражда имидж на сериозен разработчик, който не гледа само в една посока.

Все пак, ако искате да стартирате от най-стабилната ОС, то това несъмнено е iOS на Apple. Предимството при нея е, че имате само няколко устройства, с които да се съобразявате (става дума за екран, разделителна способност и версия на операционната система). Това в крайна сметка се оказа по-добра стратегия за Apple, в дългосрочен план.

 

s


Именно заради затворения си характер iOS на Apple е много по-благодатна среда за развитие на приложения. При нея почти липсват несъвместимости и ограничения от по-стари версии на операционната система. А и изискванията на Apple за качество на софтуера гарантира, че приложението ви ще държи винаги „летвата“ високо.

Google също въведе правила за подобряване на качеството на софтуера в Google Play, но заради отворения си характер и стотиците различни устройства, Android е операционна система, която изисква доста повече усилия от ваша страна, за да може приложението ви да бъде достъпно за повече потребители. Фрагментацията от своя страна е доста сериозен проблем, защото нееднородността на софтуерните версии може да направи от едно иначе добро приложение, доста бъгав продукт.

Windows Phone носи някои от предимствата на iOS, по отношение на еднородността на версиите на операционната система, но качеството в Windows Phone Store е повече от ниско. Да намерите качествен софтуер в мобилния магазин на Microsoft е доста трудна задача, а дори този, който е супер качествен и успешен при iOS и Android, под Windows Phone работи доста зле и някои от функциите са орязани. Например към днешна дата, Viber под Windows Phone работи бавно, забива и липсва функцията за изпращане на гласови съобщения.

 

Нещо като заключение...


Ако търсите бърза печалба и „забогатяване“ от създаване на мобилно приложение, то сте поели в грешна посока т.е. не това трябва да бъде целта ви. Истински успешни приложения и игри са тези, които са предложили нещо наистина добро, нещо направено с мисъл да бъде полезно, забавно, разбиващо скуката и т.н. В същото време не е нужно да откривате топлата вода, тя е открита, вие просто трябва да й помогнете да стигне до потребителя.

d


Ще си позволя да ви дам и един личен съвет: Когато правите приложение, правете го ЗА СЕБЕ СИ т.е. замислете се какво приложение (игра) вие бихте използвали, как искате то да работи, каква цена сте готови да платите за него и какво качество очаквате! Разбира се добре е да следвате и горните препоръки. Успех!


Споделете вашите мисли в коментарите по-долу.