Всички ползваме YouTube. Без значение дали харесваме Google или не, всички ние почти всеки ден влизаме там да консумираме видео съдържание от музикални видео клипове, през песни в аудио вариант с картинки и до най-новия влог на някой хитов влогър.

Огромна част от интернет потребителите слушат музика само и единствено в YouTube. В ерата на музикалния стрийминг кой има време и желание за сваляне на музикални файлове по легален или не толкова легален начин? Точно така - никой. Кой ще реши да даде 10 долара за един албум, след като може да слуша цялата музика на света за същата сума на месец? Ами ако може да я слуша безплатно? Е, разбирате тезата ми.

По-рано този месец, след години спекулации, Google най-накрая реши да покаже новата си услуга, наречена YouTube Music Key. Едновременно с това гигантът преименува и услугата с едно от най-дългите имена Google Play Music All Access на просто Google Play Music - нещо, към което апелират мнозина потребители от самия старт на стрийминг варианта на Spotify.

Основното притеснение на анализатори и потребители беше, че никой няма да заплаща 8 долара/месец за премахване на реклами и офлайн гледане на музикални клипове - ефект, който лесно може да бъде постигнат с външен софтуер като AdBlocker Plus и хиляди други приложения за сваляне на музика от YouTube. Но след това стана ясно, че YouTube Music Key няма да е отделна услуга, а ще се предлага в допълнение към Google Play Music напълно безплатно, което прави офертата още по-неустоима.

 

 

Е, какво всъщност е YouTube Music Key? Това е новата услуга, предлагана от Google, която дава възможност на потребителите да слушат цялата музика в сайта он- и офлайн, при това без наличие на дразнещи реклами. Google Play Music от своя страна е конкурент на Spotify, който предлага каталог с около 30 млн. записа. Тук всъщност е тънкият момент, който е много опасен за конкуренцията на Google в лицето на Spotify, Pandora, Rdio, Deezer, Beats Music (която от догодина влиза под бранда на iTunes) и др.

Spotify предлага възможност да се слушат каталозите на звездите напълно безплатно с реклами и без опция за сваляне, като рекламите се премахват и свалянето се отключва с премиум абонамент, който струва само 5 евро на месец на територията на ЕС. Google Play Music предлага същите функции за същата сума, но за още по-ниска сума в България - 8 лева на месец. GPM няма безплатен абонамент. Тук на помощ идва YouTube Music Key, която допълва каталога на GPM и всъщност не е много адекватно да бъде разглеждана като отделна услуга, а по-скоро като допълнителна функция на Google Play Music. 

YouTube Music Key се предлага безплатно за всички абонати на Google Play Music, а всеки, който се абонира за YouTube Music Key, получава и безплатен абонамент за GPM. Типично в гугълски стил - заплетено, но всъщност е много просто.

Нека опростим нещата така:

- YouTube Music Key - целия каталог на YouTube без реклами и възможност за офлайн слушане - 7.99 долара/лева/евро в промоционалния период.

- Google Play Music - целия каталог на изпълнителите без реклами и възможност за офлайн слушане - 9.99 долара и 7.99 лева за България в промоционалния период.

- Spotify - 10 лева на месец за същия каталог от музика като този на GPM, възможност за офлайн слушане. 

 

Защо трябва Spotify да се притеснява от Google?

Spotify е най-разпространената и най-познатата музикална стрийминг услуга. В България е още по-евтина - само 5 евро на месец, а в другите страни за нея се плаща по 10 долара/евро/паунда. Тя се ползва от над 50 милиона потребители. От друга страна YouTube е услуга с един милиард уникални месечни потребители. Един милиард.

Сега пред потребителите стои следният въпрос - защо да избера Spotify за 10 лв. на месец, след като мога да избера YouTube Music Key за 8 лв. на месец и да получа следните неща:

- каталога с музика на Google Play Music

- целият каталог на YouTube без реклами

- Офлайн слушане от GPM и от YouTube

Досега сравнявахме Spotify предимно с Google Play Music, където първите биеха по почти всички показатели. Да не говорим, че Google Play Music може да се слуша само от уеб, Android и iOS, докато Spotify има приложения за Mac, Windows, Linux, Android, iOS, BlackBerry, Windows Phone и предлага интеграция с огромен брой компании, включително Uber. Но след като добавим YouTube Music Key към офертата на Google, тя става доста привлекателна. Изборът, в крайна сметка, е на самите потребители. Не забравяйте, че ще можете да ползвате Music Key и без абонамент, но с реклами и без възможност за сваляне. 

 

Как изглежда YouTube Music Key?

Новата гугълска услуга не се предлага като отделно приложение, а е вградена директно в апликацията на YouTube.

 

 

В самото приложение ще откриете таба “Музика”, в който ще ви бъдат предложени предварително и автоматично подготвени YouTube миксове на базата на вашите предпочитания и история на слушанията. 

Този таб е достъпен както през мобилните апликации, така и през уеб.

 

 

Хубавото е, че в YouTube вече са качени и пълните дискографии на изпълнителите, което означава, че няма да се мъчим да слушаме преправено аудио, за да се избегне сканиращият за пиратство софтуер. Албумите могат да бъдат открити отдясно при търсене на името на певеца (вижте галерията). 

 

 

Изображения: Google, PhoneDog

Вие бихте ли плащали за YouTube Music Key + Google Play Music? Ще смените ли Spotify с Google и защо? Отговорите ви очакваме в коментарите.

Тагове: