Тейлър Суифт определено не харесва безплатната музика. По-рано този месец певицата премахна целия си каталог от музика от стрийминг услугата Spotify с аргумента, че не иска потребителите да не плащат за музика, удобно пропускайки факта, че безплатното слушане се подкрепя и издръжа чрез реклами.
Първоначално албумите на певицата бяха достъпни в новата стрийминг услуга YouTube Music Key, като Google потвърди този факт пред Гардиън.
Тази седмица обаче Google заяви, че музиката на Суифт няма да е достъпна през Music Key. Компанията поясни, че каталогът й е бил достъпен само за "вътрешна демонстрация" за пред журналистите преди пускането на Music Key официално.
"Тейлър Суифт няма никаква договорка с Google за новата й музикална стрийминг услуга", каза представител на певицата пред Digital Spy.
Ходът на певицата е изключително интересен. Мнозина анализатори го приемат като чист PR и реклама на новия й албум "1989". Музиката й не е достъпна в услуги като Spotify и YouTube Music Key, защото те предлагат безплатни абонаменти, подкрепяни с реклами, но в същото време тя е налична в Rdio, където също се предлага безплатен стрийминг през уеб на територията на САЩ.
В началото на месеца Spotify заяви, че Тейлър Суифт е загубила 6 млн. щатски долара, които е щяла да получи до края на годината, ако беше оставила албумите си в услугата. Веднага след това представител на звездата обяви, че всъщност тя е спечелила 496 044 щатски долара за последните 12 месеца, отново удобно не наблягайки на факта, че става дума само за стрийминг на територията на САЩ. Не е ясно защо Суифт не включва в спечелената сума и печалбите от останалата част от света.
Прочетете: За пръв път Spotify носи повече пари на изпълнителите от iTunes в Европа