Това, което има значение, е по какъв начин технологията е събрана в единно цяло, за да посрещне изискванията на крайните потребители.
През 2011-та година „играта“ ще е нова, с обновена AMD и нови правила на пазара. Днес потребителите се намират в инфлексна точка – те искат избор, стойност и прозрачност. Те са по-малко загрижени за мегахерци, марки на компоненти, и всичкия шум около тях. Това, което искат, е най-доброто компютърно изживяване за своя начин на живот.
Не е нужно хората да се занимават с компонентите в техните компютри, а само с възможностите, които тези компоненти създават. Днес хората предпочитат визуалната комуникация. Ние обработваме думите със скорост 150 в минута (wpm ), а визуалната информация – от 400 до 2000 пъти по-бързо. В много домове и на много работни места ще откриете HD екрани, много хора носят със себе си ежедневно най-различни устройства, способни да заснемат HD съдържание във всеки един момент. Повечето семейства са натрупали хиляди снимки и видеофилми в своите дигитални фото-библиотеки, които те трябва за организират. Тяхната работа с компютър трябва да отразява тези нови реалности.
Затова AMD преразглежда начините на проектиране на чипове за този „нов изчислителен свят“. Компанията създава изцяло нова категория чипове, комбиниращи мощта на съвременните водещи микропроцесори със сериозно усъвършенстваните в последно време графични решения. Това са ускорените процесори (Accelerated Processing Unit) или APU. APU подпомагат работата на всички с новите технологии, като предлагат по-плавно възпроизвеждане на HD съдържание, разпознаване на лица, стабилизиране на образа, бързо представяне на дигиталното съдържание на множество дисплеи, по-убедителни и въздействащи бизнес комуникации. Днес преследването на короната за „скорости и честоти” става все по-малко важна, а процесът е по-скоро една постоянна еволюция. Това, което наистина има значение, е по какъв начин технологията е събрана в единно цяло, за да посрещне изискванията на крайните потребители.
Все по-голямо значение за потребителите ще придобива достъпът до висококачествена визуална работа с компютъра. Според Comscore, през септември 2010 г. 175 милиона интернет потребители в САЩ са гледали онлайн видео, като са осъществили общо над 5.2 милиарда гледания. Почти половината от тези видео-сесии са били в YouTube. През 2009 г. Jon Peddie Research обръща внимание на факта, че 96 милиона души в света са закупили своите РС специално с оглед на развлекателните приложения. Това, което днес хората правят със своите компютри, може да се сведе до гледане, споделяне и създаване. Как и къде хората консумират визуалното съдържание е довело до драматични промени в това от какво те се интересуват, и те все повече желаят да разполагат с възможности за визуално богати компютърни изживявания навсякъде и по всяко време.
Очаква се тази тенденция да се задълбочи в бъдеще. AMD и технологичните партньори на компанията все повече се фокусират върху това как хората ползват компютрите си. Чрез своята VISION технология AMD започна да комуникира към потребителите по директен и лесен за разбиране начин с конкретни сценарии на използване, за да могат да направят най-добрия избор на компютър. Това е първата от много стъпки, насочена към това технологиите да стават все по-достъпни и практични за потребителите, които разчитат на тях в своето ежедневие.
Днес виждаме само началото. С експлозивното разпространение на устройства осигуряващи достъп до цифрово съдържание, независимо дали това е гледане на видео на смартфона или на екрана на LCD телевизора, поставяне на снимки в дигитални фоторамки или споделяне с приятелите и семейството, визуалното преживяване ще продължи да бъде все по-важно. Ще нараства търсенето на все по-завладяваща и интерактивна работа с компютъра.