Те са червени, жълти и черни. Но най-вече ядосани на вечния си враг – зелените прасета. Да, те са Angry Birds. И са главните герои на играта, която доказа, че от мобилни приложения може да са правят пари както на iPhone, така на Android телефони. Всъщност те доказаха, че от мобилни приложения могат да се правят пари и извън мобилните телефони, което от своя страна доскоро се считаше за трудно, ако не и невъзможно постижение. Но пък е факт. Играта, чийто основен сюжет е свързан с вечната борба между птиците камикадзе и крадящите яйцата им прасета, се превърна в огромен хит и в едно от най-сваляните приложения за Android и iOS. Което от своя страна донесе световна известност на финландската компания Rovio, създала играта.

Историята на Angry Birds е повече от интересна. Преди да създаде бестселъра си, Rovio се занимава с работа на парче за други гейминг гиганти и разработва приложения по поръчка за тях, като паралелно се занимава и със собствен софтуер. На практика, преди да се появи Angry Birds, компания­та е реализирала над 50 игри. Но именно пилетата носят огромния успех, на който са се надявали създателите – както комерсиален, така и като популярност.

 

Разработването на играта отнема над 7 месеца, в които героите и концепцията търпят промени. Първоначално прасета в играта няма – те са безформени, зелени топки. Впоследствие обаче из света плъзва заразата от свински грип и врагът се сдобива с животинска форма. В началото пилетата нямат свръхестествени способности (например да експлодират). Камикадзетата пак са оцветени в различни цветове, но могат да разрушават само прегради с тяхната собствена окраска. Впоследствие обаче е добавена и добре познатата прашка, а пилетата стават смъртоносни убийци с допълнителни способности. И до ден-днешен са избили на 3 трлн. прасета само защото последните са откраднали яйцата им. А това е отнело еквивалента на над 16 години, които потребителите са успели да изиграят на играта.

 

Вижте цялата статия на www.telephone.bg

 

Тагове: