Microsoft и Facebook ще подпишат ново партньорско споразумение, съобщава WSJ, като се позовава на изявление на генералния директор на Microsoft Стив Балмър, направено по време на годишната среща на финансовите анализатори в Редмънд.

Според условията на новото споразумение, Microsoft ще снабди Facebook с търсачка и спонсорски линкове. Освен това Microsoft ще получи изключителното право за публикуване на контекстна реклама в американската Facebook.

Очевидно търсачката ще бъде поместена във Facebook, без да се правят особени промени по сайта и дизайна му. Facebook ще започне да използва API от Microsoft за известно време.

Подобен партньорски ход беше извършен между Google и MySpace преди близо две години, за което световното търсачка заплати около 900 милиона долара.

Финансовите условия на новата сделка не се съобщават, но стана ясно, че Microsoft вече е вложила миналата година във Facebook 240 милиона долара със закупуването на 1.6% от акциите й.

Към момента Facebook има около 90 милиона регистрирани потребители, което я прави втората по популярност социална мрежа в света, съобщава още news.bg.

Тагове: