Паролите са като бельото – трябва да ги сменяте често и да не ги споделяте с никого; колкото по-дълги са, толкова по-добре, и разбира се – трябва да са мистериозни. Как обаче средностатистическият потребител се грижи за кодовете си за достъп? Това има за цел да установи последната анкета сред посетителите на блога на Symantec. В нея участват над 440 души, които доста чистосърдечно са си признали, че рядко сменят паролите си и често избират името на кучето си като кодова дума.

45% използват списък с няколко пароли, които редуват на всички сайтове, а 8% не си правят труда да измислят повече от една парола. Добрата новина е, че за 71% е особено важно кодовите им думи да са трудни за разгадаване. За сметка на това обаче 10% прибягват до името на домашния любимец, 9% до бащиното си име, а 5% до рождената си дата, когато трябва да измислят ключ към акаунтите си. Що се отнася до честата смяна на паролата – за повечето участници в анкетата тя не е приоритет. 63% го правят „не много често”, а 6% въобще не знаят, че могат да правят такива неща с потребителските си профили в необятната световна мрежа. Общо 43% са били недискретни и са разкрили кодовите си думи поне на един човек.

Пълните резултати от анкетата можете да намерите тук.

Тагове: