Вчера в интернет заваля “дъжд” от недоволни коментари към Spotify, заради новата корпоративна политика на компанията. Актуализираната политика за конфиденциалност на компанията, включва  достъп до GPS координатите ви и дори информация за вашите контакти и снимки.

“С ваше разрешение, можем да събираме информацията, съхранявана на мобилното ви устройство, като контакти, снимки или медийни файлове. Местни закони може да изискват съгласие за достъп до вашите контакти, за да се осигури тя на Spotify, и която може да се използва за целите, посочени в настоящата Декларация за поверителност.”

Това не означава, че Spotify ще проследява телефона ви без ваше разрешение т.е. вие трябва да сте дали съгласието си за събиране на тази информация.

"Ние винаги ще ви питаме за индивидуално разрешение или ясно ще ви информираме за възможността да се откажете от споделянето на местоположението, снимките и контактите си", пояснява компанията по-нататък в своя блог.

Но защо Spotify иска достъп до тези толкова лични данни?

Главният изпълнителен директор на Spotify, Даниел Ек казва, че новата политика за събиране на лични данни ще се използва за персонализиране на плейлистите или за актуализиране на профилните снимки, две функции, които все още не са въведени в приложението. Функцията за “намиране на приятели” ще позволи на Spotify да сканира вашите контакти, за да ви предложи да се свържете с тях в услугата.

Някои страни имат строги закони за поверителността и информация за контактите и там не може да споделите, каквото и да е било без изричното съгласие на отсрещната страна.

“В зависимост от типа на устройството, което използвате, за да слушате музика в Spotify и настройките ви, ние също можем да събираме информация за местоположението ви на базата на, например, GPS координатите на вашия телефон или други форми за локализиране на мобилни устройства (например, Bluetooth). Ние също можем да събираме сензорни данни (например, данни за скоростта на вашите движения, като например дали работите, дали се разхождате, тичате, или пътувате).”

Spotify разполага с фитнес функция в своите приложения, наречен Spotify Running, която прави така, че темпото на тичане и музика да съвпадат, използвайки - както се досещате - данните от сензорите от вашия телефон.

“Можете да интегрирате Spotify профила си с приложения от трети страни. Ако го направите, ние можем да получим информация, свързана с вашите взаимодействия с услугата, както и информация за публично достъпната ви дейност, предлагана от третата страна. Това включва, например, “Харесвания" и публикации във Facebook. Ние можем да използваме бисквитки и други технологии за събиране на тази информация.”

Това е добро пояснение, тъй като старата политика не казваше, какво точно се споделя от Facebook активността ви. И тук няма място за някаква особена драма тъй като приемайки да свържете Facebook профила си със Spotify вие трябва да сте наясно, че някаква част от действията ви ще се проследяват. Също така имате възможност да отидете в настройките за поверителност на Facebook и да ограничите това, което се изпраща на трети страни (в частност, Spotify).

От Spotify отбелязват, че "Ако не сте съгласни с условията на настоящата Декларация за поверителност, моля, не използвайте услугата." Въпреки, че това звучи доста грубо, какво друго очаквате от компанията? Spotify не е първата компания, която събира данни за вас и за това, което правите в интернет и няма да е последната, но фактът че тя споделя това ясно и точно, за да сте наясно е достоен ход на компанията. Сякаш Facebook, Google, Apple, Microsoft… не правят същото.

Да, компаниите биха могли да подобрят потребителското ви изживяване, но само ако имат достъп до определена информация, предоставена с ваше съгласие. Това не е краят на света и в крайна сметка вие решавате дали да предоставите информация за себе си.

 

По повод разразилата се буря от негативни коментари, свързани с новата Декларация за поверителност на Spotify, Даниел Ек (CEO) публикува извинение за причиненото "объркване" с новата политика за поверителност. В сайта на Spotify, той казва, че компанията "би трябвало да подобри общуването с хората, когато става дума за тези политики за поверителност и как решавате да споделяте всяка информация на воля, или не.” Ек каза, че Spotify ще "актуализира новата политика за поверителност в следващите седмици, за да се отрази по-добре това, което сме написали по-горе." Ура!

 

Прочетете още: Apple Music губи потребители бързо, Apple отрича