Amazon са сключили партньорство с повече от 150 галерии и търговци в САЩ, които да продават изкуство чрез новия портал Amazon Art. През сайта потребителите могат да разгледат над 40,000 творби на изкуството от множество галерии, включително Paddle8 от Ню Йорк, Holden Luntz в Маями, McLoughlin Gallery и Modernbook в Сан Франциско. От Amazon заявиха, че ще предлагат творби от над 4,500 творци, което е най-голямата онлайн колекция, достъпна за покупка директно от галериите и търговците.

 

Проектът е трябвало да стартира още миналия месец, но голяма част от галериите не отговорили на запитването на Amazon, тъй като не вярвали, че презентациите на сайта ще бъдат достатъчно изискани. Според Wall Street Journal Amazon ще прибират между 5 и 20 процента от продажба.

 

Това не е първият опит на Amazon в сферата на изящните изкуства. През 2000-2001 година, в партньорство с аукциона Sotheby, се задвижва подобен проект, който продължава само 16 месеца. Неуспешни опити са правени и от eBay, но реалната конкуренция на Amazon ще бъдат по-малки магизини като Artsy.

 

Тагове: