Когато става дума за Android производители, няма никой по-голям от Samsung. Компанията има най-голям пазарен дял от всички производители на Android смартфони, малко над 20 процента, което е много - Android държи повече от 80 процента пазарен дял в световен мащаб.

Но един анализатор има основание да смята, че Samsung скоро ще бъде принудена да излезе от пазара или най-малкото ще бъде поставена в ъгъла, откъдето няма да може да избяга. Изследователят от Creative Strategies Бен Баджарин пише в Techpinions статията „Android and the Innovator’s Dilemma“.

Ако не знаете, Innovator’s Dilemma е една книга и идея от 1997 г., която описва ситуация, в която водещ иноватор в областта на технологиите в крайна сметка ще падне жертва на собственото си лидерство. Идеята е, че докато в началото от нововъведенията ще се печелят пари, пазарът в крайна сметка ще узрее до състояние, в което по-достъпните алтернативи ще станат "достатъчно добри" за масовия потребител.

В случая на Samsung повечето хора няма да виждат необходимост да плащат по 600 – 700 долара за телефон, когато има алтернативи по 300 – 400 долара, които предлагат близки неща. Вече виждаме как множество китайски производители предлагат достъпни алтернативи на флагманите на Samsung, които често притежават почти всички качества на по-скъпите корейски устройства.

В тази ситуация анализаторът вярва, че Samsung ще продължи низходящата си тенденция, като единственият начин да спре своята гибел е да играе играта на всички останали, т.е. да понижи цените си. Това ще бъде трудно решение за Samsung, като се има предвид премиум естеството на смартфоните й от 2015, но компанията ще трябва да реши дали си струва да се откаже от стремежите си за „най-добър“ продукт, за да продава по-голямо количество на по-ниска цена.

Това може да ни покаже и защо Apple не е претърпяла такава съдба, а от година на година продава все повече и повече и е водеща на пазара в областта на иновациите. Баджарин твърди, че способността на Apple да продава в огромен мащаб и да бележи все по-големи печалби всяко тримесечие е благодарение на факта, че няма друг iPhone. Android телефоните от друга страна предлагат почти един и същ софтуер, с единствените разлики на потребителския интерфейс и персонализирането му.

Към днешна дата е много трудно да си представим сценарий, в който Samsung излиза от пазара или пада на много ниска позиция спрямо конкурентите си. Едно нещо е сигурно: Samsung ще среща все по-големи трудности в борбата с ордите от компании, които бълват евтини алтернативи, които предлагат близки нововъведения.

 

Прочетете още: Акцентите от пазара на смартфони: Samsung и Apple все още са номер 1