На Световния мобилен конгрес, който се проведе в началото на годината в Барселона, беше представен Blackphone – телефон, който трябва да осигури нужната сигурност на своите клиенти. Продуктът атакува пазара, но получи доза критика от ветерана в този сектор – BlackBerry, който определи Blackphone като "неадекватен за бизнес". Тоби Уеир-Джоунс, изпълнителен директор на Blackphone, реши, че трябва да отвърне подобаващо на критиките. Това стана в рамките на официално изявление, в което той сподели мнението си, че BlackBerry е „предала клиентите си“.
„За съжаление през 2010 г. светът откри, че RIM (старото име на BlackBerry) е готова да компрометира честността си, ако е упражнен по-сериозен натиск от правителствата, които искат да шпионират съобщенията, изпратени през устройствата на компанията. Изказвания от мобилните оператори от Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства, Индия и още много страни потвърдиха едно и също нещо: RIM е направила технически възможно секретните криптирани съобщения да бъдат разшифровани и прочетени. Спекулациите около това, което е било направено, са много, а към тях можем да добавим и въпроса, дали продължава и до днес, но резултатът е ясен: предателство на личното пространство.“
Тоби Уеир-Джоунс добавя, че въпреки че BalckBerry е обявила своя BlackBerry Enterprise Server (BES), корпоративен софтуер, чрез който могат да се управляват и подсигуряват BlackBerry PlayBook, BlackBerry 10, iOS и Android мобилни телефони, подходът на BlackPhone е по-добър. „Технологията и архитектурата на екосистемата на Blackphone е по-гъвкава, прозрачна и по-лесна за ползване. Затворените системи като BES не са настроени към начина, по който корпорациите използват съвременните мобилни решения.“
Въпреки изказванията на Тоби Уеир-Джоунс, Blackphone все още не се е доказал, а това е най-голямото препятствие, което има всеки нов продукт или компания. Трудно е да го определим като „по-добър от BlackBerry”, тъй като втората компания е тази, която се използва от правителства и организации от около десетилетие.