Авиоиндустрията твърди, че „катастрофално“ събитие може да се развие в сряда, когато AT&T и Verizon активират новите си C-Band 5G мрежи. В писмо, изпратено до Ройтерс, главните изпълнителни директори на няколко видни пътнически и товарни авиокомпании, включително Delta, United и Southwest, предупреждават, че смущенията от 5G клетъчни кули могат да повлияят на чувствителното оборудване за безопасност на техните самолети.
„Освен ако нашите основни центрове не получат разрешение да обслужват полети, огромното мнозинство от пътуващите пътници и товари по същество ще бъдат задържани на земята“, посочват те в писмото, изпратено до ръководителите на Икономическия съвет на Белия дом, Федералната авиационна администрация и Федералните комуникации. Комисията, както и министърът на транспорта Пийт Бутигиг. „Необходима е незабавна намеса, за да се избегнат значителни смущения в работата на пътниците, спедиторите, веригата за доставки и доставката на необходимите медицински консумативи.“
Авиокомпаниите поискаха AT&T и Verizon да не предлагат 5G услуга в рамките на 3 километра от някои от най-натоварените и жизненоважни летища в страната. Те също така призовават федералното правителство да гарантира, че „5G мрежа няма да се разгръща, когато кулите са твърде близо до пистите на летищата, преди регулаторът да може да определи как това може да бъде постигнато безопасно без катастрофални смущения“.
Агенцията създаде 5G буферни зони на 50 летища на 7 януари.
Писмото е най-новата стъпка в непрекъснатите спорове между авиокомпаниите и мобилните оператори. AT&T, T-Mobile и Verizon похарчиха близо 80 милиарда долара в началото на 2021 г., за да осигурят преназначения спектър на C-Band, който комуникационната комисия беше пуснала на търг. През ноември AT&T и Verizon се съгласиха да отложат внедряването на C-Band до 5 януари, за да помогнат на FAA да се справи с всякакви опасения за смущения. По-късно те предложиха ограничаване на мощността на клетъчните кули в близост до летищата и се съгласиха за допълнително отлагане от две седмици на 4 януари.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Решиха 5G дилемата със създаването на 50 ексклузивни зони по летищата