В началото на март Nvidia представи новата GеForce Partner Program, която твърдеше, че “помага на геймърите да знаят какво купуват”. На практика обаче, програмата представляваше опит на Nvidia насила да принуди своите хардуерни партньори и дистрибутори да възприемат нейните продукти с марка GеForce. Само два месеца и една сериозна негативна реакция по-късно, Nvidia обяви, че спира инициативата.

Първоначалният план на Nvidia бе да стимулира компаниите, произвеждащи нейните видеокарти или сглобяващи РС-та с неин хардуер, да участват в G Force Partner Program, като им дава ранен достъп до своите иновации. Това, което тя пропусна да обяви обаче бе, че зад кулисите упражнява натиск върху въпросните компании да свържат своите продукти ексклузивно с GеForce. Това означава, че геймърски марки като Predator на Acer и Republic of Gamers на Asus трябва да бъдат свързани само с Nvidia, ако двете компании искат да работят с нея – а имайки предвид доминиращото положение на Nvidia на пазара за видеокарти - те определено го искат.

Това принуди Asus например да обяви нова марка на име Arez през април, посветена само на видеокарти Radeon на AMD.  

Общото мнение за Nvidia GеForce Partner Program бе, че тя е антиконкурентна и вреди на потребителите повече, отколкото им помага и очевидно шефовете на Nvidia са осъзнали това относително бързо.

Тагове: