За мнозина онлайн рекламата е досадна, но не и опасна - в крайна сметка какво ли ѝ пука на компания от ранга на Pepsi или Nike за един-единствен потребител и какво имаме да крием от тях?
Оказва се обаче, че таргетираните реклами крият далеч по-голям риск.
Ново проучване на Университета на Вашингтон показва колко лесно е всъщност да експлоатирате мрежата за мобилни реклами. Човек с необходимите умения и не повече от 1000 долара може да използва ресурсите, за да локализира и проследи доста точно даден потребител. Може да научи лични подробности като приложенията, инсталирани на нечий телефон, предпочитанията, навиците и др.
"Не само комерсиално мотивираните гиганти, но и обикновените хора могат да експлоатират онлайн рекламната екосистема, за да извлекат лична информация за други хора", предупреждават създателите на доклада с името Using Ad Targeting for Surveillance on a Budget.
Най-плашещото е, че те всъщност не са се възползвали от технически бъг или пролука в системата, а по-скоро са подходили от друг ъгъл, имитирайки злонамерено поведение при същите налични ресурси.