Европейските мобилни оператори имат намерение да започнат блокирането на реклами на мобилни устройства чрез специален "блокиращ" софтуер, твърди Файненшъл таймс, цитиран от The Verge.
Очаква се един европейски телеком да започне тази практика към края на годината, а според запознати източници, софтуерът вече е инсталиран в мрежата.
Технологията, която ще се ползва, е разработена от израелски стартъп, наречен Shine. Чрез нея ще може да се блокира рекламно съдържание от доставчици като Google, които предоставят реклами навсякъде.
Запознати смятат, че чрез новата мярка мобилните оператори ще се опитат да принудят компании като Google да споделят приходите си от рекламите с тях.
Ако това наистина се случи, то на дневен ред отново ще се завърне темата за мрежовата неутралност и приоритетния трафик, която се дискутира в страни като САЩ от години.
Прочетете: Мтел с нови тарифни планове "Безкрай": Неограничени минути и 1 GB за 30 лв.