Преди две години Facebook положи усилия, за да елиминира clickbait (кликбейт, публикации със силно подвеждащо заглавие) съдържанието в потока с новини. То най-често оставя в потребителите усещането, че са измамени, подведени или по някакъв начин недоволни, че са кликнали върху подвеждащ линк в социалната мрежа. Ето защо сега Facebook обяви, че ще се опита да се справи с този проблем.

През следващите няколко седмици Facebook ще направи промени, предназначени да намалят разпространението на заглавия, които не предоставят информация или се опитват да заблудят читателя.

Facebook е наела служители, които да следят "десетки хиляди" заглавия, за да идентифицират общи елементи на clickbait истории. Установени са две основни категории от заглавия, които карат хората да се чувстват подведени. Първата категория включва така наречените "създаващи любопитство" заглавия. Втората категория включва заглавия, които се стремят да ви подведат, от сорта на "Ябълките всъщност са вредни за вас".

Ако алгоритъмът на Facebook идентифицира едно заглавие като clickbait, той ще ограничи видимостта на публикацията (потенциално) и обсега на издателя, който го е публикувал. "Ако сте издател и публикувате 50 неща на ден, от които 48 са clickbait, ще видите значителен спад в трафика", каза в интервю Адам Мосери, вицепрезидент на продуктовия мениджмънт за новинарския поток (News Feed) на Facebook.

Промените не означават, че сега издателите трябва да пишат „сухарски“ заглавия, но те трябва да се съобразяват със съдържанието на публикациите и дали заглавията отговарят на съдържанието.

 

Източник: The Verge

Прочетете и това: NSFW, clickbait и Emoji вече са официални думи

Тагове: