От известно време Facebook проучва нашите харесвания, коментари и кликвания, за да създаде по-добри реклами и нови продукти, но скоро компанията може да започне да следи и местоположението на курсора на мишката върху екрана.

Отговарящия за анализите във Facebook Кен Ръдин е казал пред Wall Street Journal, че в компанията изпитват няколко нови мерки, с цел да се подобри поведенческото проследяване на потребителите. Те искат да видят колко дълго задържаме курсора на мишката върху отделните реклами (и върху кои кликаме най-често), както и да съставят анализ кои елементи са в рамките на разглеждане и кои остават извън страницата. Събраните данни от новите методи биха могли да помогнат на Facebook да създадат по-добре оформен новинарски „поток“ и изскачащи реклами.

Това проследяване (на курсора) не е ново или необичайно за интернет компании като Facebook, но досега от социалната мрежа не бяха стигнали до този етап. Ако приемем, че тестовете на Facebook вървят добре, то не е далеч времето, когато ще бъдем следени по този начин. А какво следва... следене на нашите очи?

 

А знаете ли, че Facebook тества по-бърз и по-надежден Messenger?