Наскоро Facebook започна да тества филтър за фалшиви новини в Германия, но сега социалната мрежа пусна такъв инструмент във Франция точно преди президентските избори, съобщава Ройтерс. Facebook ще работи с осем френски медийни компании, за да се осигури действителна проверка и филтър на новинарските статии, които са били докладвани от потребителите.
Facebook и Google бяха изправени пред множество критики, че са допуснали циркулация на фалшиви новини по време на президентските избори в САЩ, което според някои е довело до избора на Доналд Тръмп като президент. Европейските лидери са изразили загриженост, че такава дезинформация може да повлияе на предстоящите избори на Стария континент.
Съгласно системата, ако една статия е докладвана като невярна от потребителите, тя ще бъде изпратена до портал, до който всички осем медийни компании във Франция имат достъп, пише Le Monde. Ако най-малко две медийни компании са потвърдили, че статията е фалшива (с линкове в подкрепа на твърденията си), към съдържанието ще бъде подаден сигнал и потребителите ще виждат предупреждение, преди да я споделят. А рекламата на статията ще бъде спряна.
Ето и имената на всички медийни партньори на Facebook във Франция: Le Monde, Agence France-Presse (AFP), BFM-TV, Franceinfo, France Médias Monde, L’Express, Libération и 20 Minutes.
Някои френски медии вече предприеха собствени инициативи за борба с фалшивите новини. Le Monde състави своя база данни от над 600 интернет страници, които се считат за ненадеждни. Вестник Libération също работи по създаването на такава база данни.
Прочетете и това: Facebook работи върху услуга за онлайн телевизия?