Актуализацията, която Google пусна през този уикенд в популярния браузър Chrome, за да се справи с досадните видеоклипове с автоматично пускане, се превърна в сериозно раздразнение за много програмисти на уеб игри.
Чрез автоматично поставяне на пауза на Web Audio обектите, когато се зареди дадена страница, актуализацията има за цел да помогне за заглушаване на рекламите, които започват да ви досаждат, когато посещавате някои сайтове. Но новата функция разваля и аудиото в уеб базирани игри.
"В момента продуктът, който разработвам, има десетки хиляди плащащи клиенти, но аудио възпроизвеждането е нарушено", пише един разработчик в секцията за коментари на сайта на Google.
Автоматичното блокиране е пример за това как браузърите стават все по-строги и действат от името на потребителите, които са изправени пред досадни и агресивни уеб сайтове. Резултатът е интернет, който трябва да бъде по-малко неприятен за повечето потребители, но също така и място, където сайтове, финансирани от реклама, имат по-големи проблеми с бизнеса си.
За да се възстанови звукът, уеб базираните игри трябва да рестартират блокираното аудио, когато играчът реши да започне играта.
"С новите правила за автоматично възпроизвеждане на Chrome разработчиците не трябва да приемат, че аудиото може да бъде стартирано, преди изрично потвърждение от потребителя", заявява Google в изявление. "При игрите в Chrome това може да се отрази на Web Audio. Споделихме подробности за това, което разработчиците могат да направят, за да се справят с особеността, а основата на правилата беше публикувана миналата година."
Google обяви промените в автоматичното пускане на видеоклипове през септември, макар разработчикът на игри Анди Маклуър да посочва в Twitter, че подробностите за промените в Web Audio са добавени към документацията на Google едва през февруари.