Група от дигитални рекламни и маркетингови организации се обединиха, за да съдят Apple заради "едностранен и непохватен подход" към личните данни на Mac потребителите. Според тази група Apple е започнала да прилага по-крайни мерки, за да се намали проследяването за реклами както от мобилни, така и от настолни версии на Safari. Това потенциално може да срине цял един сегмент от рекламния бранш.
В отворено писмо, публикувано тази сутрин от шест водещи търговски рекламни групи, се дава отговор на новата MacOS функция на Apple, наречена Intelligent Tracking Prevention, или ITP. ITP използва алгоритми с машинно обучение, за да установява състоянието с проследяването на Safari браузъра като наличието на постоянни бисквитки от рекламните мрежи от трети страни, както и налага строг 24-часов лимит за продължителността на живота на тези инструменти за проследяване.
Рекламните групи се опасяват, че решението ще унищожи бизнеса им в момент, когато Facebook и Google вече изяждат повече от 90 на сто от всеки долар за нова реклама, похарчен в интернет.
Не е ясно как този спорен въпрос ще бъде решен, но докато Apple вижда защитата на личната информация като основна своя цел и голям PR ход, тя едва ли ще се притесни, че ще навреди на рекламния бизнес.