Firefox Marketplace вече разполага с около 5000 приложения в него, според директора, отговарящ за редакционната и кампанийната политика на компанията Скот Девайни. Един силен магазин с приложения е от жизненоважно значение за успеха на Firefox OS и телефоните на Mozilla. Но Mozilla имат същите проблеми, които притежават другите магазини за приложения. Те се нуждаят от наистина добри приложения и също така трябва да се отърват от приложенията, които са по-малко вдъхновяващи.
Девайни вярва, че поне част от отговора се крие в консервацията на приложения от аудиторията. Попитан как може да изглежда този метод на консервация на приложения от потребителя, той заявява, че ще бъде отделено пространство в магазина с приложения, което ще има малко по-различен вид и усещане от началната страница на Firefox Marketplace . "Това ще даде на хората собствено пространство, както и възможност за оценяване и писане на ревюта за приложенията, позволявайки на другите да гласуват за най-добрите мнения", казва той пред VentureBeat.
Във Firefox Marketplace ще има централен свитък, който ще показва приложенията въз основа на географското местоположение на потребителя. Изборът на тези приложения може да се формира от това, какви приложения другите хора в района на потребителя намират за полезни. Можете също да намерите кураторски списъци с "най-добрите приложения" от хора, които имат специален интерес към определен клас приложения като приложения за производителността или игри.
Идеята е, че хора, използващи приложенията, ще насърчават използването им, а не тези, които са ги създали. "Ние наистина се опитваме да демократизираме откриването на приложения", каза Девайни. "Аз все още не знам това, което хората искат в едно малко село в Найроби, или това, което хората в село на 100 мили далеч ще искат", добавя той. Девайни казва, че новата функция за консервация ще се появи във Firefox Marketplace "много скоро".
Виж още: Пускат 50-доларови Firefox телефони