Google тества метод, чиято задача е да стимулира потребителите да се абонират за платено новинарско съдържание.
Не е тайна, че огромната част от хората използват безплатно наличните новини в интернет и издателите закономерно не са доволни. Очевидно Google си партнира с New York Times и Financial Times за разработването на начин за улеснен и удобен онлайн абонамент. Идеята е потребителите деликатно да бъдат поведени в посока на платено решение, ако все още не са сигурни за него.
Google ще използва данните, които събира, за да помогне на медиите да идентифицират потенциални платени абонати и това, колко са склонни да плащат те. Когато това стане, ще им се предложи изгодна оферта и улеснен процес за абониране. Засега подробностите около метода са малко, но вероятно той ще доведе до намаляване на броя на безплатните статии на даден сайт. Към момента интернет гигантът изисква от големите медии да предоставят поне три безплатни материала на ден, ако искат да се появяват на по-предни места в търсачката.
Разбира се, няма гаранция, че новата система ще сработи, и е доста вероятно много потребители просто да се откажат от сайтове, които се опитват да ги примамят с платен абонамент.