Всички издатели и редактори, които мислят да заменят журналистите си с AI, може да искат да натиснат спирачката. Властелинът на всички търсачки - алгоритъмът на Google - класифицира генерираното от AI съдържание като спам.

Джон Мюлер, SEO шефът на Google, коментира въпроса, докато говори на неотдавнашна среща на тема Google Search.

Според доклад от Search Engine Journal Мюлер казва, че GPT-3 и други генератори на съдържание не се считат за качествено съдържание, без значение колко убедително човешки звучат те:

„Те по същество все още попадат в категорията на автоматично генерирано съдържание, което е нещо, което имаме в Указанията за уеб администратори от самото начало.“

„Моето подозрение е, че може би качеството на съдържанието е малко по-добро от инструментите на наистина старата школа, но за нас това все още е автоматично генерирано съдържание и това означава за нас като платформа, че все още е против Указанията за уеб администратори. Така че бихме сметнали това за спам.“

Докладът посочва още, че това почти винаги е било така. За добро или лошо Google клони към уважение към работата на човешките редактори, журналисти и писатели. А това означава да се сведе до минимум генерираното от ботове съдържание. Но защо?

Нека за момент разиграем и обратната страна. Кои си мислят, че са Google и Джон Мюлер? Ако съм издател, не трябва ли да имам право да използвам каквито и да е средства, които искам да генерирам съдържание?

Отговорът е „да“ с огромна уговорка отстрани. Пазарът със сигурност може да прецени дали искат новини от човешки експерти, макар понякога пристрастни или... каквото AI може да произведе. Но то не означава, че Google трябва да се примири с това. Нито трябва да го направи. Никоя корпорация с разумни акционери не би позволила съдържание, генерирано от AI, да представлява тяхната секция „новини“.

Просто няма начин да се провери ефикасността на доклад, генериран от AI, освен ако нямате способни журналисти, които проверяват фактите зад всичко, което AI твърди. А това е по-голяма загуба на време и пари, отколкото просто да позволите на хора и машини да работят в тандем от самото начало по част от съдържанието.

Повечето човешки журналисти разчитат на редица технологични инструменти, за да вършат работата си. Те използват средства за проверка на правописа и граматиката, за да се опитат да премахнат правописните грешки, преди да предадат копието си. А софтуерът, който използват за форматиране и публикуване на работата си, обикновено има около дузина плъгини, манипулиращи SEO, тагове и други цифрови маркировки, за да им помогне да достигнат до правилната публика.

Но в крайна сметка надлежната грижа се свежда до човешката отговорност. И докато AI наистина не може да бъде държан отговорен за своите грешки, Google прави услуга на всички, като маркира всичко, което машините могат да кажат, като спам.

Снимка: Pikrepo

Виж ощеМоже ли телефонът да ни разпознава по захвата?