В навечерието на изборите за Европейски парламент, които ще се проведат следващия май, Google обяви поредица от инициативи, които трябва да подкрепят демократичния процес. Новината идва в момент, в който технологичните компании са подложени под все по-сериозен натиск да се борят с дезинформация и фалшиви новини. Особено по време на избори. 

Най-важното изискване на Google е това, че компанията ще изисква подробна информация за това кой финансира всяка една реклама, в която се споменава политическа партия или отделен кандидат. Освен това Google ще въведе нов процес за удостоверяване, който трябва да гарантира, че плащащите за рекламата наистина са тези, за които се представят.

Google ще издаде специален доклад за прозрачността на изборите специално за ЕС, както вече го стори за САЩ. Гигантът ще запази излъчените реклами в архив за по-късен анализ. Както Facebook, така и Twitter вече стартираха подобни архиви тази година.

„Целта ни е тази информация да бъде максимално полезна и достъпна за политици, граждани и учени“, казват от Google.