Внезапният спад на темпото на инсталиране на някои приложения и игри в Google Play Store, забелязан от притеснени разработчици тази седмица, е резултат от последните промени, направени от Google в системите за препоръки на магазина, коментират от компанията.
"През последната година усъвършенствахме алгоритмите за търсене с цел откриване на качествени приложения и повишаване ангажираността на потребителите", смята компанията. "Това означава, че приложения и игри, които имат високи нива на задържане на потребители, ниски проценти на бъгове, ниски деинсталации и много други фактори, се препоръчват по-често. Напоследък увеличихме значението на ангажираността и качеството на приложенията в нашите системи за препоръки и потребителите реагираха благоприятно на промените. Тъй като в препоръките на Google Play Store се появяват по-качествени заглавия, хората играят по-често игрите, които изтеглят."
Промяната бе забелязана почти незабавно от нарастваща група разработчици, които изразиха загрижеността си във форумите на енджина Unity.
В оригиналната публикация в коментара на Unity се посочва, че средният процент на инсталирания на един разработчик е намалял от 12 000 на ден на 5000 на ден, въпреки че играта не е слязла надолу в класациите за търсене в Google Play Store.
След това разработчиците създадоха сървър в Discord за проследяване на проблема, който има над 1000 участници от петък насам. Блог пост в Gamasutra също бе на мнение, че промяната се дължи на преразглеждане на алгоритъма за видимост на Google Play Store, като разработчиците отчитат спадове на честотата на инсталиране от 70 до 90 процента.