Google прекратява рекламата за Олимпийските игри на своя чатбот Gemini, задвижван от изкуствен интелект, след като получи широка критика за това, че показва баща, който използва изкуствен интелект, за да помогне на дъщеря си да напише писмо до любимия си спортист.

В 60-секундната реклама, която все още е достъпна в YouTube, баща използва Gemini, за да напише писмо от името на малката си дъщеря до олимпийската звезда по лека атлетика Сидни Маклафлин-Леврон.

"Тя иска да покаже на Сидни своята подкрепа и колкото да ѝ помагам, винаги може по-добре", казва бащата в рекламата. "Така че Gemini, помогни на дъщеря ми да напише писмо, в което да каже на Сидни колко вдъхновяваща е тя." Рекламата завършва с думите: "Малка помощ от Gemini".

Говорител на Google заяви пред CNBC, че въпреки че рекламата е била положително приета при тестове преди излъчването ѝ, "предвид отзивите решихме да я извадим от ротацията на Олимпийските игри". Говорителят допълни, че целта на рекламата е била да се създаде автентична история, която да прослави отбора на САЩ. "Вярваме, че изкуственият интелект може да бъде чудесен инструмент за подобряване на човешкото творчество, но никога не може да го замени", добави той.

"Рекламата, в която някой кара дете да използва изкуствен интелект, за да напише писмо до своя идол, е отвратителна", пише Линда Холмс, водеща на подкаста NPR's Pop Culture Happy Hour, в Threads. "Очевидно има специални обстоятелства и хора, които се нуждаят от помощ, но като обща идея "Вижте колко е готино, дори не е трябвало да пише нищо сама" тя е грешка. Кой иска писмо от фен, написано от изкуствен интелект?"

Шели Палмър, преподавател по съвременни медии в училището по комуникации към университета в Сиракуза, остро разкритикува рекламата в широко разпространен пост в блога си. Тя твърди, че подходът на рекламата може да доведе до "монокултурно бъдеще, в което оригиналните човешки мисли стават все по-голяма рядкост", и изразява загриженост за последиците от рекламата за възпитанието и образованието.

Негативната реакция отразява по-широките дебати около ролята на изкуствения интелект в творческите процеси и потенциалното му въздействие върху качеството на човешкото изразяване. Тъй като технологиите за ИИ продължават да се развиват, компаниите се сблъскват с нарастващ контрол не само върху начина, по който представят и популяризират тези инструменти, но и върху използването на работата на творчески специалисти без разрешение за обучение на модели на ИИ.

Снимка: Unsplash

Виж още: Новите саундбар системи на Samsung – малки габарити, но мощен звук